Kijött az új, 2017-es ADAC téli gumi teszt, lássuk az eredményeket!

ADAC téli gumi teszt

Nagyon körültekintőnek kell lenni a téli gumi kiválasztásakor. Egyáltalán nem könnyű ezt a döntést meghozni, mert manapság már hatalmas a kínálat. Az ADAC teszt szerint nem biztos, hogy a luxusmárkák jelentik a legjobb vételt. Például a 195/65 R15T kategóriában a Continental WinterContact TS860 lett a befutó.

Remekül tapadt a nedves úton és a havon, valamint az üzemanyag fogyasztást sem növelte számottevően a használata. Mivel a Gumidirekt weboldalán is meg lehet vásárolni, ezért itt érdemes leadni a rendelést. Nem szabad sokáig halogatni a felrakatását, hiszen a napi átlaghőmérséklet már 7 fok alá csökkent. Minél hamarabb időpontot kell kérni a szervizben, mert ebben az időszakban nem ritka a várakozás. Az ADAC teszt szerint másféle téli gumi felrakatása is szóba jöhet. A második helyezett az Esa-Tecar Super Grip 9 lett. Különösen a jégen való tapadás, illetve az üzemanyag fogyasztás tekintetében tűnik ki a többi közül.

A harmadik helyen a Kleber Krisalp HP3 szerepel, hiszen a 2,4-es pontszámával „jó” minősítést kapott. Ezen kívül, érdemes még megemlíteni a Dunlop Winter Response 2 és a Goodyear Ultra Grip 9 nevet viselő termékeket, hiszen az ADAC teszt szerint ezek is kiemelkedő eredményt értek el. A többi esetben már sok helyen láthatóak piros háttérrel jelzett számok. Ez azt jelenti, hogy érdemes elővigyázatosnak lenni velük, mert nem minden tekintetben számítanak jónak. Fontos megemlíteni, hogy az idei felmérésben 32 abroncs vett részt.

A Bridgestone, illetve a Pirelli termékei nem kerültek bele a listába, mivel még nem jelentek meg a legújabb modellek a teszt idején. Az ADAC teszt szerint a magas ár nem jelent automatikusan jó minőséget. Inkább az ár és az érték arányát érdemes nézni, mert ez sokkal beszédesebb. Az a legfontosabb, hogy a téli gumi megfelelően viselkedjen a nedves és száraz úton, a havon és a jégen. A kopás, az üzemanyag fogyasztás, illetve a zajszint talán nem annyira lényeges, hiszen ezek amúgy is csupán 5-10 százalékos súlyozással szerepelnek a táblázatban, az ADAC teszt szerint.